رتبه بندی موتورهای جستجو

موتور جستجو

وقتی کاربری عبارتی را جستجو می‌کند، موتور جستجو لیستی از سایت‌ ها را ارائه می دهد که مرتبط با کلمات نوشته شده است. این سایتها بر حسب میزان ارتباط خود با موضوع جستجو شده به صورت نزولی لیست می شوند یعنی سایتی که بیشترین ارتباط و بالاترین رتبه را دارد، اولین است.

هر موتور جستجو الگوریتم خاص و محرمانه خودش را برای رتبه بندی (Ranking) دارد و با توجه به اهمیت و اولویت فاکتورهای رتبه بندی ممکن است نتایج جستجوی متفاوتی بوجود آید. ممکن است سایت شما در یک موتور جستجو رتبه 1 و در موتور دیگر رتبه 5 داشته باشد.

موتور جستجو

دیگر اینکه رتبه سایت شما به کلمات کلیدی که انتخاب می کنید که انتخاب می کنید بستگی خواهد داشت. برای نمونه ممکن است سایت شما هنگام جستجوی یک عبارت رتبه 7 داشته باشد و در جستجوی دیگری با یک عبارت دیگر، رتبه 100 را بدست آورد. پس عبارتهایی که برای بهبود جایگاه خود انتخاب می کنید مهم است.
موتورهای جستجو بهترین روش برای یافتن محصولات و اطلاعات مورد نیاز توسط کاربران و متقاضیان از یک سو و از سوی دیگر بهترین راه برای تبلیغات و جذب مشتریان توسط تولید کنندگان و ارائه کنندگان خدمات است.
آمار نشان می دهد تنها ٧% کاربران از صفحه های سوم به بعد نتایج را مرور میکنند به عبارتی، بیشتر آنان اگر مطلب مورد نظر خود را در صفحات نخست پیدا نکنند از موتور جستجوی دیگری کمک می گیرند.

 

نویسنده: مدیر سایت

امیدوارم مطالب سایت برایتان مفید واقع شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *